Körtelfeber

Hallo!

Första blogginlägget för i år. Har inte riktigt prioriterat bloggen alls känns det som. Dels för att jag är entreprenör på riktigt nu men även för att jag fortfarande går i skola och för att jag inte har tillfrisknat från min körtelfeber.
Vet inte hur många gånger jag har sprungit in och ut på läkarbesök och vet inte hur många blodprover och mediciner som jag har tagit. Sjukdomen är ingen infektion på kroppen, utan det är ett virus, men jag har ändå fått olika mediciner/antibiotika preparat för att lindra smärtorna som jag haft eftersom viruset slår till på ett ställe på kroppen och sedan på ett annat. För dom som inte vet skillnaden på virus och infektion: en infektion försvinner med hjälp av ex. antibiotika medan ett virus försvinner av sig själv. Så det finns alltså inget som botar detta utan det är liksom bara att vänta och hoppas på det bästa.
Man kan klassa körtelfeber i tre olika klasser då klass 1 är mest lindrig och klass 3 kan vara att man måste göra en akutoperation. Ena läkaren som jag besökt på akuten sa att jag hade körtelfeber klass 2 och de kan hålla i sig i 3-12 månader. Nu vet jag att det finns många som har det mycket värre, så man får väl vara glad för att det inte är det. Ni som är friska är så lyckligt lottade.
Okej, slutsnackat om tråkigheter! Jag är så sås så så så lycklig att jag har världens goaste familj som har ställt upp för mig och tagit så väl hand om mig. Och för att jag har världen finaste pojkvän e-v-e-r som har kramat om mig då jag mått som sämst. Är evigt tacksam för min underbara familj och pojkvän. Vet seriöst inte vad jag hade gjort utan dem.

Vad annars har hänt detta år hittills bortsett från dessa tråkigheter... en snabb flashback acka bild fuckn bomb kommer sen.

puss, hade
Upp